KİTAP-DİZİ: Genç Bir Doktorun Anıları

Selamlar!

Genç Bir Doktorun Anıları öncelikle bir kitap fakat dizisi de yapılmış. Ben önce dizisini izlemiştim. Yine bir yaz ayıydı ve çok canım sıkılıyordu. A Young Doctor's Notebook karşıma çıkmıştı. Oyuncu kadrosunu çok kaliteli bulduğumdan neden izlemeyeyim dedim. Hayatımda ilk defa bir mini dizi izledim. Her bölüm yaklaşık 20 dakika sürdü. Ve dizi toplamda 2 sezondan oluşuyor. Anlayacağınız çok kısa bir dizi. Peki baş roller kim ve neden öneriyorum?


Öncelikle dizinin konusundan bahsedeyim. Dizi/kitap 1917 yılında geçiyor. Tıp fakültesinden yeni mezun olan bir doktorun Rusya'nın ücra denecek bir köşesinde göreve başlamasını ve başından geçenleri konu alıyor. Bu başından geçenler genç doktoru bir süre sonra içindeki yaşlı doktor ile kişilik bölünmesine yol açıyor. Oralar biraz karışık o yüzden çok girmeyeceğim. Genç doktoru, Daniel Radcliffe; yaşlı doktoru ise John Hamm canlandırıyor. Bence çok iyi bir ikili olmuşlar.

Benim sizlere tavsiyem önce dizisini izlemeniz. Diyeceksiniz ki o zaman kitabını okumam ki zaten sonunu biliyorum. İşte kitabı öyle değil. Kitap birden fazla hikayeden oluşuyor. Farklı farklı bölümleri var. Dizi de ise sanki devamlılık var gibi. Kitapta o devamlılığı biraz sizin oluşturmanız gerekiyor. Bu yüzden önce diziyi izlerseniz kitaptaki devamlılığı daha kolay yakalayabilirsiniz. Ayrıca başrolleri ve yan rolleri gözünüzde canlandırmak çok güzel bir his veriyor insana.


Çoğu uyarlamada yapılan hataların neredeyse hiçbirine düşmemişler. En ufak ayrıntılar bile birebir uyarlanmış. Kitabı okurken dizideki sahneler hemen gözümün önüne geldi. O yüzden içimde bir miktar ürperti oldu. Çünkü bazı bölümler gerçekten kanlı oluyordu. Eee sonuçta adam doktor olacak o kadar. 

Her neyse toparlayacak olursak... Dizi kitap uyarlamalarından güzel olabileceğini düşündüğüm bir yapıt olmuş Genç Bir Doktorun Anıları :)

Kendinize dikkat edin, bilgiyle kalın!

Yorumlar