KİTAP: Yüzbaşının Kızı

Herkese merhabalar,

Normalde kitap önerileri çok fazla yapmıyorum. Fakat okul açılacağından pek kitap okuyamam diye yakın zamanda okuduğum bir kitabı sizlerle paylaşmak istedim.

"Yüzbaşının Kızı" bir klasik. Ve ben uzun zamandır okumak istiyordum. Sonunda zaman bulup okudum diyebilirim. Peki kitap ne anlatıyor? 18. yüzyılda Pyotr Grinyov adındaki bir gencin askerliğe gitmesini ve askerlikte neler yaşadığını konu alıyor. Tabi ki de olanlar bu kadar basit değil.


Pyotr Grinyov'un askerlik zamanında, isyanlar ve ayaklanmalar ortaya çıkmaya başlıyor. Ve bunun üzerine kaldıkları yerdeki kale ele geçiriliyor. Pyotr'un komutanı öldürülüyor ve komutanın kızı olan Marya başka bir yere gönderiliyor. Marya ve Pyotr arasında bu süre boyunca bir çekim oluşuyor. Aradan belli bir zaman geçtikten sonra bu ikili birbirini buluyor ve evleniyorlar. Gelelim ben ne düşündüm ve neden bu kitabı okudum kısmına?

Yazının başında da dediğim gibi, gerçekten merak ettiğim ve okumak istediğim bir kitaptı. Neden bilmiyorum ama Rus edebiyatı her zaman beni etkilemiştir. Bunun daha önceki bir yazımda Genç Bir Doktorun Anıları bulabilirsiniz. Öncelikle bu kitapta öyle müthiş bir aşk, sevgi kesinlikle anlatılmıyor. Fakat sevdiği biri için tutuklanmayı, yargılanmayı göze alan ve her şeyi yapan bir genç var. Ve bu genç aslında kızı görür görmez pek beğenmiyor hatta soğuk yaklaşıyor. Bu yüzden beni biraz çekti. Ama yazar kitapta hep kızı aciz vb. gibi anlatmış. O biraz hoşuma gitmedi. Sonra düşününce o yıllara göre kadınlar hep böyle anlatılmıştı maalesef.

Kitapta en çok Marya ile Pyotr arasında büyük bir bağ olması hoşuma gitti. İlk başta sevmemesi daha sonra her gördüğünde heyecan duyması beni de heyecanlandırdı. O yüzden ben kitabı tavsiye ediyorum mutlaka okuyun ve okutturun!

Klasikler güzeldir :)

Yorumlar