SERGİ: Kaf Dağının Ardında

Herkese merhabalar,

Bu hafta o kadar yoğun geçiyor ki size anlatamam. Resmen gün içerisindeki saatleri bölerek yaşıyorum. Geçen yine o saatleri bölerken 2 saatlik boşluğumda arkadaşlarımla beraber Arter'e gidelim dedik. 


12 Eylül- 24 Aralık tarihleri arasında "Kaf Dağının Ardında" isimli bir sergi Arter'de bizlerle olacak. Giderken biraz ön yargı biraz da sıkılacağımı düşünerek gitmiştim. Fakat sergiyi gördükten sonra yanıldığımı belirtmek isterim. Çünkü ben hayatımda bu kadar renkli bu kadar ilginç bir sergi görmedim. Sanatçı mitolojik figürleri kullanarak eserlerini oluşturmuş. Ve gezerken aşırı heyecanlandım.

Öncelikle şunu söyleyeyim, serginin her yerini anlatmayacağım. En beğendiğim ve aklımda kalan kısımları anlatacağım. Serginin tamamını görmek için gezmenizi tavsiye ederim :)

İlk katta aşağıda da resmini görebileceğiniz gibi "Hayvan Krallığı" eseri bulunuyordu. Yani,  böyle orada saatlerce durup izlemek istedim. Aşırı güzel, aşırı insanın dikkatini çeken ve büyüleyen bir yapısı var.
Hayvan Krallığı (Animal Kingdom)

Daha sonra yine aynı katta olan "Cennet" eseri dikkatimi çekti. Tül bir perdenin üstünde olan motifler duvara yansıyor. Bu yansıma esnasında tül perde bir yandan dönüyor ve her seferinde duvara farklı bir motif yansımış oluyor. 

Cennet (Heaven)

Diğer eserler de yine aynı güzellikte ve ihtişamla devam ediyor. En üst katta ise karanlık bir oda mevcut. Sanatçı bu odada fosforlu renkler kullanarak beyaz tüllere mitolojik karakterler çizmiş ve bunlar odanın içerisinde sarkıyor. Biraz korku evini andırır bir havası var. Odanın içerisine 2 dakikada bir ışık verilmekte ve aslında o ışık sayesinde korkulacak bir şey olmadığını görüyorsunuz çünkü ışık verilince oda bembeyaz oluyor ve o sallanan şeyler görünmez olduğundan korkutuculuğunu yitiriyor.

Benim gerçekten keyif aldığım ve bayılarak gezdiğim bir sergi oldu. Bence sizler de gününüzün arasına bu tarz öğretici etkinlikler ekleyebilirsiniz. Sanatla kalın :)

Yorumlar