SERGİ: Sarmal

Selamlar,

Bildiğiniz gibi bu aralar sergilere baya merak sarmış durumdayım. Bu yüzden de yeni bir sergiye gittim."Sarmal" isimli sergi Yapı Kredi Kültür Sanat'ın ikinci katında sizlerle. Bu sergiyi yıl sonuna kadar gezebilirsiniz.


Sergide Osmanlı döneminden hatta daha öncesine ait madeni paraları, eski dönemlere ait portreleri ve heykelleri görebilirsiniz. Aslında tema, eski dönemdeki sanatla günümüz dönemi modern sanatın harmanlanması. Aynı zamanda ilk defa sergilenecek eserler de bu sergide yer alıyor. Peki benim bu sergide en fazla aklımda kalan eserler hangileri oldu?

Öncelikle binanın yarısının cam olması beni çok etkiledi. Çünkü eserlerle, İstiklal Caddesini yan yana görebiliyorsunuz. Nedense bu görüntü hiç aklımdan çıkmadı.


İlk katta eski paralardan oluşan koleksiyonu görebiliyorsunuz. Mezopotamya'dan, Osmanlı'ya uzanan birçok madeni para mevcut. Açıkçası bu tarz eserlerden pek hoşlanmasam da videolarda anlatılanlarla paraları birleştirince kendi kendime bir anlam çıkardım. Tıpkı hikaye dinler gibiydim :)


Serginin kalan kısmında çok fazla fotoğraf ve portreler görebilirsiniz. Benim en çok beğendiğim resmi de sizlerle paylaşayım.







En üst katta ise "Akdeniz" isimli bir heykel bulunmakta. Bu heykel Türkiye'de en çok bilinen heykellerden biriymiş. Tam İstiklal Caddesinde Galatasaray Lisesine geldiğiniz kısımda kafanızı hafif kaldırdığınızda camdan onu görebilirsiniz. Bence çok etkileyici bir eser.


Bir serginin daha sonuna geldik. Sanatlı günler diliyorum!





Yorumlar