Polonya-Varşova Gezisi

Sanki uzun yıllardır yazmıyormuşum veya hiçbir şey olmamış gibi bloğa dönüyorum. Sanırım arada insanın kendini ifade edesi geliyor. Pek gelgitli bir blog sahibi oldum. Her neyse yazıya başlayalım!

Varşova'ya 17-23 Mayıs 2019'da gittim. Güzel bir bayram tatili oldu diyebilirim. 2 gün Krakow'da vakit geçirdim fakat onu başka bir yazıda anlatacağım. Öncelikle gittiğim tarihlerde Varşova'da ne sıcak ne de soğuk bir hava vardı o yüzden geziniz için siz de bu tarihleri tercih edebilirsiniz. Fakat sonbaharda da güzel olur diyenler var. (Fotoğraflar bana ait Instragram'dan daha net versiyonlarını görebilirsiniz. (https://www.instagram.com/nursedacalisir/)

Varşova Şehir Meydanı

Çektiğim fotoğraftaki manzara için yüksek bir kuleye çıktım gittiğinizde hemen fark edersiniz zaten :) Tabi ki her turist gibi ben de şehir meydanından başladım şehri gezmeye. Kültürel, tarihi ve sanatsal açıdan çok gelişmiş bir şehir/ülke. Şehir meydanını gezerken 2. Dünya Savaş'ının izlerini çok net görebiliyorsunuz. Özellikle arkaya doğru köprünün bulunduğu kısımlarda çok fazla savaş hikayesi ve savaşın izlerini görebilirsiniz. 

Refah seviyesi yüksek olduğundan karışanınız pek olmuyor dilediğiniz gibi turlayabilirsiniz. İnanılmaz bir şekilde dondurmasever bir ülke, adım başı dondurmacıya (dondurmanın lehçesi: lody) 🍦rastlayabilirsiniz. Gelelim biraz da fiyat performansa malum biz Türkler için mühim bir konu. Euro kullanılmadığından rahatça harcama yapabileceğinizi düşünüyorum. (Polonya parası yani Zloty şu anda 2.11 TL yapmakta.) Ben yaklaşık bu turumu uçak bileti dahil olacak şekilde 1500TLye yapmışımdır. Bununla beraber çok müzeye gezdim ve aşırı alışveriş yaptım. Inglot bir Polonya kozmetik markası olduğundan içinden çıkmadım diyebilirim...

Nicolaus Copernicus Anıtı

Kopernik, Chopin gibi ünlü sanatçı, bilim insanlarının ülkesi olduğundan bütün merkezleri görüp gezebilirsiniz. Bunun dışında çok fazla park ve bahçeye de ev sahipliği yapıyor. Temiz hava, doğa yürüyüşü, koşu, bisiklet vb. gibi aktivitelere pek uygun diyebilirim.

Lazienki Parkı

Aynı zamanda bu parklar çokça açık hava dinletisi, tiyatro, gösteri gibi etkinliklere ev sahipliği yapıyor. Bir grup dinleme vaktim oldu açıkçası ve kesinlikle herhangi bir ücret ödemenize gerek yok. Bunların dışında gece müze veya parlamento binası gezebilirsiniz ilgili sitelerden tarihlere bakmanız gerekecek ve sanırım bu da ücretsiz bir aktivite. Gelelim benim klasik sorularıma,

Varşova'da Neler Yapmalı?
  • Dondurma yemeli :) 🍦
  • Açık hava etkinliklerine katılmalı,
  • Müzelere girip çıkmalı,
  • İlgileniyorsanız bir gece kulübüne gidebilirsiniz bundan da bahsedeceğim Krakow yazısında :)
  • Kahveseverlere ufak bir not, karşınıza çok fazla Starbucks çıkmayabilir o yüzden Costa adındaki kahveciyi kullanabilirsiniz hem çok güzel yiyecekleri var hem de ambiyansı çok hoş :)

    Varşova'da Nereleri Görmeli?
    • Palace of Culture and Science (sağda görebilirsiniz.) 
    • Wawel Kalesi
    • Lazienki Parkı
    • Wieliczka Tuz Madeni (bunu başka bir yazı da anlatacağım biraz uzun gezmesi :)
    • Eski şehir meydanı (tüm hatıra eşyalarını buradan aldım ve şehre ait lezzetleri burada yedim)
    • Auschwitz Toplama Kampı (şahsen ben göremedim bilet kalmadığından çok çok önce almak gerekiyor ben 1 ay öncesinden bulamamıştım. Bu yüzden tekrar gitmeyi düşünüyorum.)

    Varşova'da Ne Yemeli?
      • Kesinlikle Wedel dükkanından veya süpermarketten Wedel markalı çikolatayı denemelisiniz. Ben direkt olarak orijinal dükkanda sıcak çikolata içip yemiştim. Çikolataseverlerin bayılacağını düşünüyorum! 🍫
      • Karpatka: Leziz bir pasta içinde yumuşacık bir krema bulunuyor muhallebi kıvamında gibi.
      • Ana yemek olarak benim pek hoşuma gitmese de çokça tüketilen Pierogi, Kielbasa, Bigos ve Golabki gibi yemekleri bulunuyor. 
      E.Wedel Çikolatacı

      Varşova'dan Ne Almalı?
      • Benim gibi kozmetik delisiyseniz veya Türkiye'de çok pahalı diye alamıyorsanız Inglot markasından çok ucuza güzel bir alışveriş yapabilirsiniz.
      • Çikolata veya tatlı özellikle Wedel marka (bahsettim yukarıda) 🍫
      • Vodka özellikle Zubrowka
      • Krowka adındaki şekerleme içi karamel dolgulu ve tadı harika
      • Polonya temalı magnet vs.lerden bahsetmiyorum bile :D
      Özetleyecek olursak bence az paraya hem güzel bir gezi yapabilir hem de keyifli vakit geçirebileceğiniz bir ülke. Şehir içi ulaşım çok kolay kaybolmanıza imkan bile yok. Ben bir arkadaşımda kaldığımdan konaklama için para ödemedim fakat yaklaşık 25 zloty'e bir gece hostelde konaklamak mümkün. Ben LOT havayolları ile uçmuştum gayet konforlu ve gidiş-dönüş tek başıma oturduğum bir uçuş oldu. (Pek kalabalık uçuş olmuyor sanırım.)

      Sorularınız veya önerileriniz için yorumlar kısmını kullanabilirsiniz!
      Sevgilerle!
      Umarım daha sağlıklı ve gezebileceğimiz günlerde görüşmek dileğiyle!

      Yorumlar