[Mekan Önerileri Kahvaltı: Arada Blue City - ROP - Muhlama]

Herkese yeniden merhabalar,

Güne başlamanın yolu bence iyi bir kahvaltıdan geçiyor. Benim için kahvaltı sanırım günün en keyifli öğünü bu sebeple kahvaltıyı asla es geçmem hatta bayıla bayıla yaparım. Bu yazıda sizlere üç farklı mutfak ve kahvaltı deneyimleyebileceğiniz şekilde mekan önerisi yapacağım. Hazırsak başlayalım! ☕

İlk mekanımız Arada Blue City. Arada Cafe'nin İstanbul'da 3 farklı mekanı var diye biliyorum. Bunlardan ikisi Karaköy civarında biri de Üsküdar'da yer alıyor. Hepsine gitme fırsatım oldu. Bu yazıda da Üsküdar'da yer alan Blue City olanı anlatacağım. Üsküdar Marmaray veya metro durağına yürüyerek 10 dakika mesafede bulunuyor. Terası ve alt katta açık alanı mevcut. Menü çok çeşitli fakat konu kahvaltıya gelince serpme neredeyse tek opsiyon olacaktır. Serpme bildiğimiz serpme kahvaltılar gibi değil zira burası Lübnan mutfağı. Bu mutfağa ait her şeyi kahvaltının içinde bulabilirsiniz. Tek seferde bitirmek imkansız gibi o yüzden çok aç gitmenizi tavsiye ederim 😋 Semaver çay gerçekten harika bir detay çayseverlerin vazgeçilmezi olacaktır. 

Kahvaltı içindeki zeytin, reçel gibi ürünleri tepsiden kendiniz seçebiliyorsunuz. Hem hamur işi hem de yumurtaları da ek sipariş verebilirsiniz. Ama zaten kahvaltı içinde hepsinden mevcut. Çok geniş bir kahvaltı. Benim favorim humus, muhammara ve hamur işleri oldu. Hepsi birbirinden lezzetli. Fiyat konusuna gelince biraz pahalı olduğunu söyleyebilirim. 2 Kişi 300TL ödedik diye hatırlıyorum. Bunun dışında mekanın dekorasyonu harika, otantik ve aynı zamanda terastan deniz manzarası harika görünüyor. Sadece kahvaltı değil akşam yemeğine de gidebilirsiniz. 

İkinci alternatifimiz biraz daha "modern" kahvaltı arayanlara gelsin. ROP yani Republic of Pancake Moda'da bir ara sokakta yer alıyor. Lokasyon olarak kolayca bulabileceğiniz bir yer. Küçük bir mekan 3-4 masadan oluşuyor. Bu sebeple biraz erken gitmek isteyebilirsiniz. Menüsü çok çeşitli, ağırlıklı olarak tatlı-tuzlu pancakeler yer alıyor. Direkt menüden hazır içerikleri seçebileceğiniz gibi kendiniz de kahvaltı içeriğinizi oluşturabilirsiniz. Ben gittiğimde klasik kahvaltı tercih etmiştim fakat özellikle tuzlu pancake setlerinde aklım kalmadı değil. Bir sonraki sefere cheddar peynirli olanı mutlaka deneyeceğim. Fiyat konusunda ise iki kişi 120TL gibi düşünebilirsiniz. 

Son olarak ise İstanbul'da Karadeniz kahvaltısı yapmak isteyenler burada mı? Muhlama'nın Ataşehir ve Kavacık olmak üzere iki şubesi bulunuyor. Ailecek gelmek isteyenler için güzel bir alternatif olacağını düşünüyorum. Çocukların oynaması için oyun odası da bulunuyor. Uzun masada kurulup gayet keyifli ve uzun uzun oturabileceğiniz bir mekan. Kahvaltı anlamında Karadeniz Köy Kahvaltısının içeriği çok yeterli. Fasülyeden, muhlamaya, mısır ekmeğine kadar bütün ürünleri bu kahvaltıda bulabilirsiniz. Çay termos ile sınırsız geliyor 😌 Bu menüde hem yumurtayı hem de muhlamayı beraber bulabilirsiniz. Gayet doyurucu ve uygun bir kahvaltı. Porsiyonlar bence güzel ayarlanmış neredeyse hiçbir şey ziyan olmuyor bu da güzel bir özellik. Muhlaması hakikaten güzel 😍 Ben Karadeniz turuna gittiğimde denemiştim ve neredeyse aynı olduklarını söyleyebilirim. Sadece kahvaltı için değil akşam yemeğine köfte, pide vs. yemeye de gidebilirsiniz. Tatlıları da çok güzel özellikle Laz Böreği 😊 İki kişilik kahvaltı 200TL civarında diye hatırlıyorum. 

Kahvaltı önerilerinde benden bu kadar. Denememi istediğiniz başka bir mekan varsa Instagram veya yorum kısmından bana ulaşabilirsiniz! 💓

Sağ menüdeki beni takip et butonundan takip edebilirsiniz!

Sevgiler,

Yorumlar